מה גורם לילד לאחר לתלמוד תורה? כיצד הווטרינרית תעזור

הכלבים המתפראים מקבלים קדימות לכל דבר אחר בשלב זה, כי הם הוכיחו את מסוכנותם ואי אפשר להמתין עד שהמחלקה תוקם ותהיה מאורגנת כנדרש
מנדי אושר 2 Comment on מה גורם לילד לאחר לתלמוד תורה? כיצד הווטרינרית תעזור

מכת הכלבים המשוטטים בשכונות השונות בבית שמש • המכתבים הנזעמים של תושבי האזור והפתק איחור של האמא • תגובת מנהלת השרות הווטרינרי והפתרונות להם מתחייבים בעירייה

אילוסטרציה
הכלבים המתפראים מקבלים קדימות לכל דבר אחר בשלב זה, כי הם הוכיחו את מסוכנותם ואי אפשר להמתין עד שהמחלקה תוקם ותהיה מאורגנת כנדרש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מכת הכלבים המשוטטים בשכונות השונות בבית שמש אינה נרגעת ובמכתבים רבים שקיבלנו מתושבי המקום נראה כי לאחרונה התופעה אף מחמירה וכך כותב לנו אחד התושבים במכתב נזעם שמגיע למערכת: "כידוע מספר שכונות בעיר בית שמש סובלים מעניין 'מכת הכלבים' – מכה שאינה כתובה בתורה ומספר תושבים כבר נפגעו פגיעות רציניות ע"י נשיכות כלבים, פונים לפה ולשם בעירייה ומענה בעניין בושש מלהגיע, נראה כי הטיפול לא נראה רציני חוץ מזה שנותנים לנו רעיונות איך להיפגע כמה שפחות מהם, זה מפחיד, זה מדאיג, זה משהו לא נורמלי, חייבים טיפול במיידי".

אותו תושב אף מצרף תמונה מפתק קטן ששלחה אמא למלמד של בנה ובו היא מתנצלת על איחורי בנה לת"ת שנגרמים מחמת הפחדים של הילד מהכלבים, כשניכר ששגרת החיים של המתגוררים בעיר מופרת מחמת אותה מציאות.

מכתב כואב של אמא

הפתק למלמד

פנינו עם טענות אלו אל עיריית בית שמש וביקשנו לשמוע כיצד הם פועלים בנושא וכך כותבת לנו דוקטור מאיה קמחי מנהלת השרות הווטרינרי בעיריית בית שמש:

תושבים נכבדים,קראתי את כל המכתבים ששלחתם ואני רוצה להודות לכל אחד ואחד מכם על הברכות, על הצעות העזרה ועל העדכון במצב הכלבים. אכן מצד הכלבים המתפרעים קשה מאוד בעיר בית שמש והגיע עד פגיעה ממשית בבני האדם. כל הקווים האדומים נחצו ועכשיו צריך להתמקד בטיפול בבעיה.

קיימים אמצעים שונים ללכידת הכלבים הללו ואשר הוכיחו שהם יעילים מאוד.  חלק מהציוד היה בעיריה וחלק מהציוד לא ולכן הוא הוזמן, אנו ממתינים שיגיע בכדי להגדיל את אפשרויות הלכידה. מאחר ואני רק ימים ספורים בתפקיד ואין עדיין מחלקה ווטרינרית, אני מנסה להקים אותה במקביל לטיפול בכלבים המתפראים. הכלבים המתפראים מקבלים קדימות לכל דבר אחר בשלב זה, כי הם הוכיחו את מסוכנותם ואי אפשר להמתין עד שהמחלקה תוקם ותהיה מאורגנת כנדרש.

ישנם שני לוכדים שאיתם אני עובדת. יש להבין שישנם חוקים שמגדירים מה מותר ומה אסור. לוכד לא יכול ללכוד כלב פראי עם מוט הלכידה לבד-פשוט לא ניתן! ישנם אמצעים נוספים שמאושרים לשימוש רק על ידי וטרינר, נשק עם חיצי הרדמה. אני עושה שימוש בנשק זה כאשר אני רואה כלב פרא (לא כלב בייתי) אני יורה לעברו חץ ובשלב זה נכנס הלוכד לתמונה, הלוכד רודף אחרי הכלב עד שהוא נרדם ואז אוסף אותו. הכלב מועבר חי להסגר מטה יהודה.

מספר בעיות:
1. כאשר יורים על הלהקה, היא מתפזרת ולא ניתן לתפוס עוד כלבים מהלהקה באותו זמן כי הם בורחים במהירות ומתרחקים מטווח היירי. לכן פעולת הלכידה מתארכת.
2. כאשר פוגעים בפריטים מהלהקה, היא מתרחקת מהאזור גם בימים ובשבועות הבאים
3. אם הלהקה נרדפת פעם אחר פעם, היא לומדת את השעות שלנו ומגיעה למקום רק מאוחר יותר עם רדת החשיכה. החשיכה מגינה עליה-לא ניתן לירוק בחושך, כי עלולים לפגוע בבני אדם שיעברו במקרה במקום.
4. ירי בחושך לא מאפשר לאתר את הכלב הרדום-והוא יתעורר שעתיים אחר כך ויחזור לתקוף רק שהפעם הוא ייזהר יותר מאיתנו ויהיה קשה יותר ללכוד אותו.

לאחר הלכידות הראשונות הכלבים הבינו את שעות הפעילות שלנו (שעות האור) והחלו לצאת רק אחרי 22 בלילה. רוב התלונות הגיעו לאחרונה למוקד אחרי השעה 22. לבעיות אלו יש פתרון: כלובי לכידה גדולים ייעודיים לכלבים. הזמנתי כלובי לכידה גדולים לכלבים, כאשר הכלובים יגיעו, הם יפעלו 24 שעות ביממה. נשים בהם פתיונות בשר והכלבים ייכנסו לשם בעיקר בלילה. הכלובים הללו מהווים הצלחה במקומות שונים, אם נוסיף גם את חצי ההרדמה, הרי שבאופן הזה נצליח ללכוד את הלהקות התוקפניות.

בימים אלו מסיבות טכניות איננו יכולים לפעול בשעות הבוקר המוקדמות, אך הזמנו ציוד וכאשר הוא יגיע אני מתכוונת להתחיל את הסיורים בסביבות השעה 5.30 בבוקר (עם עלות השחר).

עלתה האפשרות לפנות לחברת לכידה חיצונית, בשלב זה איני רואה צורך בכל, שכן מדובר בלוכד-יורה, שחייב אותי צמודה אליו במשך כל הפעילות, רק אדם אחד יכול לירות והפעילות היא רק במשך שעות האור. כאמור, לאחרונה (פרט ליום חמישי האחרון) לא נצפו כמעט כלבים במהלך היום.

בהזדמנות זו אני מבקשת שכל הפניות בעניין הכלבים, ידווחו למוקד 106 ולא לאחד הלוכדים, על מנת שיהיה תיעוד ופיקוח על הפניה. המוקד מדווח לי וללוכד בשטח על הפניה ואם יש צורך אנו יוצרים קשר עם הפונה להכוונה למיקום. מאוד חשוב לא לפנות באופן ישיר ללוכד אלא למוקד 106 שיש לו מערכת ממוחשבת חדישה למעקב אחר הפניות ואמצעים שונים שיכולים לעזור לנו.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הבעיה שהעיריה נזכרה אחרי יותר משנה שאנו סובלים מהכלבים
    וכן הלוכד מגיע שעתיים אחרי הכלב
    והכלב לא עומד ומחכה